28 February 2013

penceroboh keparat!

Sebenarnya saya tak berapa berani nak post pasal pencerobohan di lahad datu ni.terlampau banyak skandal!pikir sendiri punya tahulah.jelas mencurigakan tapi nanti ada orang kata pandai-pandai pula!

Tapi kumpulan jahanam ini semakin kurang ajar.berani dia kata sesuatu yang tak patut pada kaum kadazandusun!

"What we want is to claim Sabah, our ancestral land. The people of Sabah were originally Bajau, Iranun, Sulug and Ida'an while the Kadazandusun were refugees from Vietnam," claimed Azzimudie, who heads the group that calls itself the Royal Sulu Army.
Http:/www.nst.com.my/nation/general/leader-of-sulu-group-defiant-1.225929

Kenapa dengan sesetengah kaum ini,sampai sanggup guna apa saja cara untuk merampas hak orang lain?kadazandusun dikata menumpang,ditempat asal kami sendiri?

Semua kaum pun jika ada ditempat lain,masih ada juga di tempat sendiri!kaum cina ada di Sabah,masih ada juga di negara China.orang pakistan ada di Sabah,masih ada juga di Pakistan. Orang pelipin pun ada pendatang di Sabah,masih ada juga kaumnya masih di philippines.

tunjukkan Saya perkampungan Asli KadazanDusun di negara lain selain di Sabah!kalau tiada,jangan cakap besar!

Memang kurang ajar,gila babi,yang kata kadazandusun bukan dari Sabah!tak sedar diri!kadazandusun ada perkaitan dengan murut juga.dan kami rumpun dayak di borneo ini
Http://www.pengerindu.com/2012/10/senarai-sub-etnik-rumpunkaum-dayak-di.html?m=0
Kaum murut mereka tak berani cakap pun kan?

Kerajaan philippines pun sudah suruh mereka pulang tapi pengganas pelipin ni tak mau.saya rasa,kalau sudah tak nak berunding tu,apa yang ditunggu lagi?selesaikan cepat!

Kalau sudah ada bukti,tapi telinga tuli buta hati,apa boleh buat?terima saja.saja.saja.saja.

Rintihan lemah seorang insan.bila kebenaran lemah,kebohongan menganggap dirinya kebenaran.

2 comments:

  1. Penganas pilak mmg macam tu bro.

    ReplyDelete
  2. er..... patut kah sy marah?
    sbb dady sy bukan kadazan dusun. .
    dady sy keturunan dusun asli dari matan ranau.
    and sy sbg anak bruneian sbh rasa. . . memang la tak patut mreka ckp mcm tu sesuka ati.
    kot yea pon nak ckp tu b'lapik la.
    sbb sure org kadazan akan panas. Isu politik n perkauman ni mmg sgt sensitif. Bukan sesuka and sesedap mulut je nak cakap. Tgok la tempat...
    n brother.... honestly sy bkn org yg t'libat dlm isu2 plitik. Tapi sometimes baca psl sbh negeri sy sendiri, mmg kadang rasa sabah patut jadi sbuah negara. Tapi... semuanya bukanlah semudah yang boleh di bicarakan.

    ReplyDelete