16 December 2012

2012?apa macam?

Sekarang kita sudah pun dibulan disember 2012.dan masa yang diramalkan akan kiamat pun tinggal 6 hari.apa macam?

Ada sebarang tanda?ada? Adakah nampak dua matahari? dua bulan? Ada?mungkin kalau mabuk aramaiti moginum,mungkin boleh nampak.

Ada siapa-siapa nampak nibiru?

Tapi,apa yang saya lihat,seperti tiada apapun yang bakal berlaku jumaat 21 disember ini.baik bersedia untuk sambut Christmas daripada tunggu kiamat macam orang bodoh.kepada yang percaya ramalan kiamat 2012,baik insaf awal-awal atau anda akan malu sendiri.

Macam post diblog saya disember tahun 2011,saya cakap lagi disini.kita tidak akan tahu bila mahu kiamat.itu hanya Tuhan saja yang tahu.dan kebiasaan Tuhan ketika memberitahu bila,kita boleh baca di bible.bila betul-betul tinggal beberapa hari lagi.bukan macam stail ramalan kiamat,berapa haribulan berapa tahun berapa kiamat.yang kalendar maya mau habis tu,itu tiada kena-mengena pun.belum tentu itu maksudnya,terus buat kesimpulan yang dunia nak kiamat?

Mungkin benar tahunnya sedang di hitung sekarang.tapi kita manusia,boleh tahukah berapa tahun lagi?tidak semudah itu Tuhan akan memberitahu kita.berhabis kita kaji alkitab pun,kalau tujuan hanya untuk cari tarikh kiamat,sia-sia saja.

Memang saya akui.orang begini lebih menghafal alkitab berbanding saya yang jarang membacanya.tapi bila niatnya cuma sekadar ini,sama saja seperti ahli taurat dan farisi yang hanya membaca kitab tapi tidak memahaminya. tambah lagi dari sumber luar,lagilah tak boleh percaya.siap gelap 3 hari konon.

Lebih baik kita hidup sederhana daripada terlalu berlebihan.

MERRY CHRISTMAS TO ALL.

No comments:

Post a Comment