24 August 2011

Masa yang berlalu...

Bila rasa sunyi memang ada-ada saja yang muncul di fikiran.

Kadang-kadang waktu beginilah muncul banyak ilham untuk berimaginasi.tapi kebanyakan cuma untuk membuang masa.

Masa ini memang ada banyak yang ingin dilakukan.tapi...cuma dapat dilakukan dalam angan-angan.

Kadang-kadang ada yang cakap sama saya"sampai bila la kau begini?"macamlah saya tiada keinginan langsung nak berubah.tapi,apa yang dapat saya buat?macam mana mau buat seperti orang lain?kenapa saya buat cara sendiri pula tida boleh?

Masa.ya!itulah yang dibazirkan dengan keinginan yang mustahil.dan itulah yang paling saya tidak puas hati.tapi,apa saya boleh buat?

Masa kecil dulu,saya ada macam-macam cita-cita.waktu tu saya tida tau semua tu mustahil dengan fizikal macamni.

Dan masa terus berlalu bersama imaginasi yang tak habis-habis tu.

Kalaulah masa boleh dikembalikan...

Kadang-kadang saya teringat dengan seseorang.yang saya rasa sangat gembira bila jumpa dia.tapi sekarang dimana dia?bagai tak wujud.hilang bersama masa yang berlalu.yang ada cuma kenangan.

Sekarang?ada apa yang berubah?keupayaan saya masih seperti dulu.cuma mampu melihat masa yang berlalu.

Fikiran positif yang saya ada pun tetap cuma angan-angan.harap jangan ada yang seperti saya.semoga segala yang tak baik di dunia ini hilang bersama masa yang berlalu.semoga masa gembira dikekalkan.yang paling penting,semoga semua orang menghargai masa.tidak mensia-siakan masa yang berlalu.terutama jika mereka mampu berbuat sesuatu mengenainya!

No comments:

Post a Comment