06 May 2011

Waktu kedatangan kristus kedua kali?

Matius 24:43-44
43"tetapi ketahuilah ini: Jika tuan rumah tahu pada waktu mana pada malam hari pencuri akan datang,sudahlah pasti ia berjaga-jaga, dan tidak akan membiarkan rumahnya dibongkar.44 sebab itu, hendaklah kamu juga siap sedia, karena Anak manusia datang pada saat yang tidak kamu duga."

Ayat ini sering dijadikan
alasan oleh orang tertentu supaya kita
percaya yang kita boleh
mengetahui bila masanya
Yesus Kristus akan datang
kembali.

tapi yang saya dapati
bukan begitu!
cuba
fikirkan.jika tuan rumah tahu
bila
pencuri akan mencuri,mana
mungkin dia membiarkan
begitu saja?tidak menentang
malah mempersilakannya
kah?siapakah tuan rumah
yang sebodoh itu?

Tidak!si tuan rumah pasti
akan menentangnya!dia tidak
akan membiarkan si pencuri
mengambil apa apapun yang
dianggap miliknya.dan
kedatangan kali kedua kristus
seperti pencuri dan datang
pada saat yang tidak kamu
sangkakan.si tuan rumah(the
goodman in the house)itu
bukan orang percaya
yang menantikan
Yesus sebaliknya mungkin
adalah iblis yang
menentangnya!
jadi ada
iblis dibelakang setiap usaha
untuk mengetahui tarikh bilakah

Yesus kristus datang kembali.

Dan ia seperti "minda detektif"!tapi yang bermain seperti ini ialah si iblis.si iblis mungkin berfikir cara terbaik untuk mengalahkan lawan ialah mengetahui apa yang difikirkan oleh lawan melalui kata kata seperti membaca psikologi.

Sebab sepatutnya tidak terdapat dalam Alkitab mengatakan ada "kod"rahsia yang perlu dipecahkan untuk mengetahui bila tarikh kiamat atau akhir zaman pun.kenapa orang tetap menyangka ia pasti ada disembunyikan di dalamnya?semuanya adalah berasal dari persepsi mereka sendiri.mereka terlalu mencurigai!

Tuhan tidak menyembunyikan apa-apa pun dalam Alkitab.Dia sudah pun menyatakan tujuanNya kepada umatNya.dan tujuan itu bukan mengenai bilakah kiamat tiba!
Dan Yesus hanya mengatakan kita harus perhatikan tanda zaman.bukan "perhatikan rahsia dalam kitab suci,Bapaku menyimpan rahsia didalamnya"!

Tapi kerana persepsi manusia,memandangkan Alkitab selalu menggunakan lambang-lambang dan perumpamaan-perumpamaan dalam pengajaran,timbul di fikiran mereka"pasti rahsia mengenai tarikh bila mau kiamat pun ada!"dan yang selalu dicurigai mereka pastilah angka-angka di dalam Alkitab!tapi semuanya hanya persepsi!

Dan semua ini hanya rancangan setan
Waspadalah!

Pendapat saya:jika Tuhan ingin memberitahu manusia bila dia akan datang,dia kan dapat melakukan keajaiban?pasti semua orang pilihan akan tahu serentak.semuanya akan diberitahu!bukan melalui seorang dulu baru disebar-sebarkan.jadi kalau ada yang mengaku mereka tahu dan kemudian baru mereka mau menyebarkannya,mereka cuma mau mencari nama!

No comments:

Post a Comment