14 May 2011

Geleng kepala...

Entahlah kenapa.tapi sya rasa zaman sudah berubah.(sya konservatif sikit saja.belum tua lagi)
Bila saya bandingkan dulu dan sekarang,hehh.dulu,masa kecil-kecil.sya tida rasa sangat kekurangan yang ada pada sya.sebab waktu tu pikiran saya lebih ringkas dan tiada tekanan.keinginan pun tidak banyak.masa tu sya cuma berangan angan dan sya fikir yang sya boleh menjadi apa saja yang sya mau.

Masalah memang selalu ada tapi sya selalu fikir sya boleh minta tolong siapa saja yang bersama sya dan sya tida payah susah-susah mau fikir.

Berangan memang seronok waktu tu.mau jadi macam yang sya tingu di tv!bila tingu sitaring(hero)pukul penjahat sya selalu fikir sya pun bulih buat!

Rancangan tv untuk budak-budak waktu tu semuanya terasa best sangat tida kira katun orangputih atau katun jepun(sampai sekarang masih minat anime.tapi anime saja)waktu tu popular dengan mask rider black, gavan,ultraman ace,judo boy,macross,mospeada,transformer(yang guna gelang tu)dan banyak lagilah.lupa sudah nama yang lain-lain tu.

Cuaca waktu tu tengahari dia pun tida sepanas sekarang.

Kemudian bila makin besar sampai sekarang.rasa semakin sedikit yang boleh dipercayai.

Sya tida tau kenapa orang sekarang begitu.mungkin sebab sya sudah besar baru sya tau semua ni.kebanyakan orang begitu tamaha(tamak)sampai sampai sanggup mau tipu orang.

Apa sudah jadi dengan dunia ini?mengapa ia tak seindah dulu?
Dimanakah hati nurani?atau inilah rupa sebenar dunia ini?

Macam sya cakap tadi,dulu sya sentiasa ingat sya boleh buat apa yang sya mau.tapi sekarang sya dapati ada sangat,sangat banyak yang sya sangat ingin lakukan.tapi sya tida mampu!sebab inilah sekarang sya agak pesimis sikit.

Mungkin memang tiada harapan?tapi...jauh di lubuk hati sya,sya masih mengharap pada keajaiban!alangkah baiknya kalau ada sesuatu yang dapat saya lakukan.
Sampai sekarang sya masih menunggu harapan menjadi kenyataan.masih berharap yang masih ada orang yang baik hati di dunia ini.kalau tida bagus kiamat saja.

Dan kenapa orang memandang kepada rupa?bagi sya,rupa sya biasa saja,dan sya tiada niat apa-apa.kenapa mesti takut?
Sebab itu sya rasa,pemikiran manusia susah mau tau.

Mujur ada Tuhan yang sentiasa baik dengan sya.jadi saya akan tunggu sampai berlaku keajaiban selagi saya tidak mampu lakukan apa-apa.
Inilah dunia sya.and its my life.sya tida dapat lakukan apa-apa untuk mengubahnya sebab sya hanya setitik debu di tengah timbunan pasir.

Tapi saya percaya kalau Tuhan benar-benar wujud Dia pasti akan lakukan sesuatu.nantikan saja.

Jika kita mengenang masa lalu,kita akan mendapat pengajaran untuk masa depan.
Tapi jangan kita dibelenggu masa lalu kerana ia akan merosakkan masa depan.

Enjoy!happy go lucky!pigi mampuslah diorang asalkan bukan sendiri yang buat jahat.

No comments:

Post a Comment