25 August 2012

KU FIKIR BILA SUNYI.

Bila saya berseorangan,banyak benda muncul difikiran.kebanyakannya ialah sesuatu yang mustahil untuk dilakukan.sekadar untuk membuang masa.

Tapi kan baik kalau ia betul-betul boleh dibuat?misalnya,kan baik kalau bantuan OKU saya naik sikit lagi.dalam Rm300 kah,begitu.pasal harga barang sekarang makin naik,kalau bantuan saya naik,dapat juga tolong orangtua saya beli sedikit barang keperluan.bayar astro lagi.atau sekurang-kurangnya dapat beli barang keperluan untuk sendiri.tidak menyusahkan sangat kan?tapi sayang.selalu bila tengok,Rm165 saja.bila baru dapat kumpul untuk simpan lagi?

Kadang-kadang saya fikir,kan bagus kalau harga barang di Sabah ni turun sikit.mahal sangatlah.kalau saya jadi menteri,bagus saya berusaha mengawal dan turunkan harga barang.saya akan buat jalanraya yang baik untuk tempat yang memerlukan.saya akan berusaha menuntut kecualikan Sabah dari dasar kabotaj yang membebankan.saya bina jambatan ditempat yang memerlukan.tanpa perlu janji apa-apa masa pilihanraya.(hehehe)

Kadang-kadang,saya berkhayal jumpa watak anime yang saya minat.nak kacau watak yang comel dan lucu.(hehehe)

Ada-ada saja.tapi ini saya lakukan bila sangat bosan.nak beli memory card baru,tapi belum terima lagi.nak download anime lagi.kalau dapat naik sikit lagi...

Kadang-kadang,saya berangan nak jadi kanak-kanak balik.dan belajar balik.dan alami sesuatu yang belum pernah saya alami.keajaiban yang saya perlukan.zaman remaja yang berlalu begitu saja....

Keinginan memang membebankan.terutama bila ia sesuatu yang mustahil.kalau yang dikehendaki adalah sesuatu yang boleh diusahakan,tidak apalah.tapi kalau keinginan yang tak lojik,lupakan sajalah.

Alangkah baiknya kalau kita sentiasa senang.dan kalau ada masalah pun,masalah yang senang selesai...

Tapi tiada benda yang senang didunia ini.apa pun kita harus bersyukur bila kita masih mampu menyelesaikan setiap masalah yang kita hadapi.sebab bukan semua mampu selesaikan masalah dalam hidup mereka.dan bukan semua masalah dapat diselesaikan.terutama bagi yang kurang mampu.

Namun begitu,ia tetap dapat selesai kalau ada tempat meminta tolong.kalau ada yang menolong.harapan saya ialah,berlaku keajaiban untuk siapa saja yang memerlukannya.

No comments:

Post a Comment