28 October 2011

Kebodohan yang kuulangi.

Post saya pada bulan ni agak kurang.dulu seronok mau post di blog ni.tapi....

Mungkin bulan ni rasa tak berapa selesa.kebanyakan masa dihabiskan dengan facebook.termasuk melakukan beberapa perbuatan bodoh.

Sepatutnya dah lama saya patut hentikan saja.tapi kerana masih ada keinginan.akhirnya?yang patut sudah tamat ditamatkan sekali lagi.ceh!

Dulu di post sebelum ni,ada saya kasitau ada orang mau temuramah saya kan?ya!dari majalah Mingguan Wanita.ruangan Ku Gapai Bintang.saya sudah ditemuramah.tapi saya rasa jawapan yang saya beri seolah-olah tanpa berfikir panjang....

Bila saya siasat betul-betul ruangan apakah itu,tiba-tiba saya rasa rendah diri.sebab mereka yang pernah ditemuramah,walaupun Orang Kurang Upaya seperti saya juga,tapi masing-masing mempunyai kelebihan tersendiri.bahkan,ada yang berkelulusan dari Universiti.saya pula,apa yang ada?rasanya,saya tak layak pun diletakkan sebaris dengan mereka....

Dan saya tak tahu kenapa,tapi saya rasa,saya dah melakukan sesuatu yang bodoh.jawaban saya ketika ditemuramah juga agak naif.seperti berharap pada keajaiban misalnya.dan sedikit keagamaan.sekarang pula saya jadi tak yakin.

Tujuan?supaya,kalau ada yang kenal saya (orang yang selalu saya cari,padahal mungkin tak ingat kat saya pun!) terbaca,mungkin dia akan datang mencari saya.tapi,sekarang saya harap orang yang kenal saya jangan terbaca...

Tapi,rasanya sudah terlambat.apa pun jawaban yang saya bagi agak jujur waktu tu.semua yang saya ceritakan pada temuramah itu adalah benar.cuma saya tak ceritakan semuanya.(ini berbeza dari berbohong kan?)

Sebab itulah saya katakan yang saya sudah lakukan perbuatan bodoh lagi....

Apapun,sama seperti jawaban saya pada temuramah itu.saya cuma mampu berharap pada keajaiban!mungkin nanti kumpul duit hasil bantuan tu dulu,lepas tu buka perniagaan sendiri mungkin?harap-haraplah.

Semoga berlaku keajaiban.

1 comment:

  1. jgn rasa rendah diri bah bro... i am proud of you... walaupun saya tidak pernah kenal kamu... :)
    bersikap jujur bukan lah satu tindakan bodoh... bersikap jujur menandakan kamu mencabar diri sendiri & berjaya mengatasinya... :) Tabik spring sama kamu Severinus... God Bless :)

    ReplyDelete